her yerde karadeniz esintisi (ya da kolbastı)



evde, işte, her yerde...

zamanında mahallenin muhtarları dizisinde laz şivesiyle konuşan oyuncular beni doğu karadeniz bölgesine düşman etmişti. fakat büyüdükçe gördüğüm şey bu insanların kendilerinden bıktıran bir sürü özelliği olduğu idi. inatçılıkları, kalın kafalılıkları, her yemeğin içine hamsi koymaları, ahşap yangın merdivenleri ve müzik anlayışları.

kemençe denilen müzik aletinden çıkmış güzel bir ses, şarkı duymadım bu yaşıma kadar. gıy gıy gıy gıy şeklindeki ses ile kombine gerçekleştirilen horon ise yan yana titremekten ibaret görünmüştür gözüme. sanırım bu durumu farkeden doğu karadenizliler "daha komplike bişey bulmalıyız!" diyerek hoptek ve kolbastıyı piyasaya sürmüşler.

kolbastı denilen şeyi ilk kez abimin düğününde (ekim '07) gördüm. düğüne trabzondan gelen misafirlerimizin isteği üzerine çalınan şarkıyla abla kardeş karşılıklı kolbastı oynamışlardı. keşke bu deneyim o günle sınırlı kalsaydı... daha sonra her şenlikte, her toplantıda, hatta yemekteyiz programının sürpriz kısımlarında bile kolbastı oynanmaya başladı. gündüz evde olduğum zaman ece erken'in "mavi şeker" adlı programında rastladığım "don-bastı" adlı yarışma ise beni benden aldı (amaç: meşhur kolbastı şarkısı çalarken yarışmacılar kolbastı oynuyorlar ve müzik durduğu anda hareketsiz kalmaya çalışıyorlar). fakat bu şeyi ilk gördüğüm haliyle arasındaki benzerlik o kadar azaldı ki yazıya dökemem hislerimi, o yüzden aşağıdaki videoyu koymayı uygun gördüm.



daha fazla fantastik kolbastı hareketi burada

gördüğünüz gibi kolbastı adlı tuhaf şeyde "şok hareketi" adı altında michael jackson'un thriller dansından esinlenilmiş, ilerleyen zamanlarda moonwalk ve smooth criminal lean ile karşılaşmak beni pek de şaşırtmayacak. eğer iki videoyu da izleyebildiyseniz sizi tebrik ediyorum...

hadi hepsini geçtim, dragon çalımı ne be adam!

2 akıllı taşı çıkartmaya çalışmış:

Şehzade Ali dedi ki...

direkt linkini vericem blogda yazının, bu şakayı(!) herkes yaşamalı!

tenekeci dedi ki...

dragon çalımı? noluyo lan mitolojik rpg'ler gibi oldu sanki.