ah! tam bir aslan burcu erkeğisin!


"Eğer yalnız yaşıyorsanız yalnızlığınız birden bitebilir, İş ve para konuları ağır giden veya zor gelişen hatta umudun ötesine göçmeyen konular ya da bir konu aniden hızlanabilir. Yani toplam olarak birçok alanda hızlanma ve hareketler görülüyor. Özellikle de öğleden sonraki saatlerde. Ek sorumluluklar yüklenmemelisiniz. Çünkü kaldırabileceğinizden fazlasını zaten sırtınızda taşıyorsunuz."

yukarıda okuduğunuz pasaj bana bugün için uygun görülen burç yorumum. ben aslan burcuyum, siz belki başka bir şey... eğer editör gazetede bunu aslan değil de oğlak burcunun altına yazdırsaydı yanlışlıkla, acaba ertesi gün "düzeltme ve özür" kısmına bu yapılan hatayı yazma ihtiyacı duyar mıydı? hiç sanmıyorum.

tanışırken ilk olarak ismimi, ardından burcumu soran kızlar tanımıştım ve tabii ki dumur olmuştum.

işinden, okulundan çıkmış, akşamleyin gazetede bunu okuyan bir ikizler burcunun da "evet ya öğleden sonra çok yoğundum... keşke bilmem kimin projesine yardım edicem demeseydim ya... hayatım bu ara bayaa bi hareketlendi hakkaten" demesine şaşırmamalı ya da ben şaşırmıyorum en azından. o kadar yuvarlak ve genel ifadeler ki bunlar... sadece kendi burcunu okuyan birisi bu tahminlerin nereden çıktığını düşünmemişse bunu fark etmemesi doğaldır.

burç yorumlarının kaynağının ne olduğunu ilk düşündüğümde bunları yazan insanların ilham kaynaklarının yıldızların konumları değil de kendi götleri olduğunu düşündüm ve bunu hemen, en azından kendime, ispatlama ihtiyacı hissettim. ilk ulaştığım iki gazeteden kendi burcuma ait kısmı okudum. birisi günlük hayatın stresinin karmaşasının beni yoracağını söylerken, diğeri bana pastoral bir tatile çıkacağımı müjdelemekte idi.

diyelim ki bu yazılanlar gerçekten kendi uydurmaları değil, yıldızlara dayanılarak yazılıyor... "ulan aynı yıldıza bakıp farklı şeyi nasıl söylüyosunuz!?"a karşılık da "yıldız konumlarına farklı açıdan yaklaşıyolar... ondan, ondan..." diyelim. asıl soru burada karşımıza çıkıyor: bir yıldızın konumu ve hareket şekli, o yıldızla ilişkilendirilen burçtan bir insanın günlük hayat akışındaki abidik gubidik olayları nasıl etkileyebilir?

1. çıplak gözle görülebilecek bir mesafeden geçerek "aa yıldız kaydı :)" şeklinde çocukluğumuzdan kalma bir mucize olgusunu hatırlatır neşelendirir. ki zaten "yıldız kayması" denilen şeyin de yıldızlar değil de meteorlarla ilgili olması ise yıldızların gözümüzde değer kazanmasına neden olmuştur.

("meteor" kelimesini kullanırken TDK'dan kontrol etme ihtiyacı hissettim:
1- Atmosfer içinde oluşan sıcaklık değişmeleri, rüzgâr, yıldırım, yağmur, dolu vb. olaylara verilen genel ad.
2- Gök taşı.
ilk anlamın öncelikli olarak aklıma gelmemesi "acaba başkasının gelir mi?" diye düşünmeme neden oldu.)

2. güneş sisteminin dışında bulunan söz konusu yıldızın güneş sistemine dahil olma çabası. sanırım sadece ilgili burcun değil herkesin ortak sorunu haline gelir ve abidik gubidik değil de çok daha büyük bir değişikliğin habercisi olurdu.

rezzan kiraz ve adı aklıma gelmeyen daha niceleri... yıllardır sabah programlarında, gazetelerde boş beleş yer işgal ettiler... "yükselen burç" zırvasıyla da işi aylık periyodlardan dakikalık periyodlara taşıyarak (çok daha kesin, hata payı düşük burç yaftalamalarıyla) ayaklarının bulundukları yerden kaymamasını sağladılar. yükselen burç da öyle bir şey ki her kaynaktan alınan sonuç farklı bir burca işaret etmekte.

burç diyince akla gelen başka bir konu ise çin takvimi. çin halkı daha tuhaf ama kendi içinde daha tutarlı bir değerlendirme yapabilmekte; doğum yılına göre burç belirlemekteler kendileri. işin tutarlı yanı mantık olarak aynı jenerasyondaki bireylerin aynı olaylardan benzer şekilde etkilenmeleri. keşke ürettikleri taklit ürünlere de biraz mühendislik mantığıyla yaklaşabilse keratalar...

1 akıllı taşı çıkartmaya çalışmış:

ilnevyA dedi ki...

bi keresinde de bi kız benim peşime 2 arkadaşını takmıştı. çevirtip yanına getirtmişti. neyse oturdum. oturduğum gibi burcumu sordu. aslan dedim. "aslanla yengeçin burç uyumuna bakıyım" diyip çıkarttı burç kitabını :D ben yarıldım o an zaten :D

neyse bi saate yakın konuştuktan sonra kalktım ben. klasik olarak "hadi görüşürüz" sözünü söyledim. kız "bu taraflara gelirsen görüşürüz" dedi. ben de "benim gelmeme gerek yok sen nasılsa peşimden koşuyosun" dedim. bi daha da yakınından geçmedim mekanın :D:D